7 potravin na očistu jater + nejzdravější potraviny světa

MEDITACEMetoda RUŠ, terapieObohacující filmy a hudbaVěčné mládíVIDEAZA myšlenízajímavé odkazyzajímavostiZdraví a těloŽivá voda Bohumín Publikováno v Zdraví a tělo

Naše játra pracují velmi tvrdě na ochraně těla proti toxinům a snadno může dojít k jejich přepracování, což má negativní důsledky pro naše zdraví.

Zde je sedm potravin, které vám pomohou přirozeně vyčistit játra.

Hlavní cesta, kterou se tělo zbavuje toxinů je přes játra, která detoxikují a čistí vaše tělo nepřetržitým filtrováním krve. Z ní odstraňují jedy, které se do těla dostaly ze zažívacího traktu, přes kůži a dýchací systém. Pokud ale dojde k zahlcení jater, z důvodu stresu nebo vystavení nadbytku toxinů, může dojít k rozhození rovnováhy organismu a ohrožení vašeho zdraví.

Játra jsou také odpovědná za výrobu žluči, další formy detoxikace, která je nezbytná pro rozklad a asimilaci tuků a proteinů z potravy, je proto důležité, aby játra fungovala správně. Bez správně fungujících jater nebude vaše tělo schopno se čistit a absorbovat živiny, což je katastrofa pro vaše zdraví.

V játrech jsou tisíce enzymatických systémů, které jsou zodpovědné za prakticky každou tělesnou aktivitu. Správná funkce očí, srdce, mozku, pohlavních žláz, kloubů a ledvin závisí právě na játrech.

Pokud játra nezvládají i jediný z těchto enzymatických systémů, které tělo potřebuje, dojde k snížení efektivity jednotlivých pochodů a zvýšení metabolické zátěže organismu.

Zde je sedm důležitých potravin, které je vhodné zařadit do jídelníčku pro zlepšení funkce jater.

Česnek

Česnek obsahuje sloučeniny síry, která slouží jako aktivátory jaterních enzymů odpovědných za vylučování toxinů z těla. Česnek také obsahuje allicin a selen, dvě důležité živiny chránící játra před poškozením toxiny a pomáhají při detoxikaci.

Grapefruit

Grapefruit je bohatý zdroj vitamínu C a antioxidantů, oboje čistí játra. Podobně jako česnek, obsahuje i grapefruit sloučeniny podporující výrobu jaterních detoxikačních enzymů. také obsahuje flavonoid známý jako naringenin, který způsobuje, že játra tuky spíše spalují než ukládají.

Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje katechiny, druh rostlinných antioxidantů, které prokazatelně odstraňují tuk z jater a podporují správnou funkci jater. Tento mocný bylinný nápoj chrání játra před kumulací toxinů, která je může poškodit.

Listová zelenina

Listová zelenina, jako je rukola, špenát, pampelišky, hořčice a čekanka obsahuje velké množství čistících složek, která neutralizují těžké kovy poškozující játra. Také odstraňuje pesticidy a herbicidy z těla a podporuje tvorbu a proudění žluči.

Avokádo

Avokádo je bohaté na sloučeniny produkující glutathion a tím chrání játra, protože zabraňuje jejich zaplavení toxiny a zesiluje čistící schopnost. Výzkumy ukázaly, že 1-2 avokáda týdně dokáží za měsíc opravit poškození jater.

Vlašské ořechy

Ořechy obsahují hodně l-argininu, aminokyselin, glutathionu a ω-3-mastných kyselin, které pomáhají čištění jater od nebezpečného amoniaku. Jsou také dobré pro lepší okysličování krve a z jejich slupek se často vyrábí přípravky na jaterní očistu.

Kurkuma

Kurkuma je jedním z nejsilnějších přírodních prostředků pro udržení zdravých jater. Bylo prokázáno, že aktivně chrání játra před poškozením toxiny a také napomáhá regeneraci poškozených jaterních buněk. Dále napomáhá produkci žluči, zmenšuje přeplněné jaterní kanálky a zlepšuje funkci žlučníku, orgánu, který také napomáhá čištění těla.

Přikládám článek o nejzdravějších potravinách světa, myslím, že není s čím nesouhlasit:

http://www.novinky.cz/zena/zdravi/390120-deset-nejzdravejsich-potravin-sveta.html

Deset nejzdravějších potravin světa

Některé potraviny jsou v dnešní době přehlíženy vzhledem k tomu, že trendy je konzumovat především takzvané superfoods. Jenomže i obyčejné, snadno dostupné a běžné druhy mohou být ty nej. Deník dailymail.com zveřejnil seznam deseti nejzdravějších potravin světa.

Citróny zaujímají první místo v žebříčku deseti nejzdravějších potravin světa.

Citróny zaujímají první místo v žebříčku deseti nejzdravějších potravin světa.

FOTO: Profimedia.cz

středa 6. ledna 2016, 7:21

Seznam byl sestaven cateringovou společností Plyvine Catering a figurují v něm potraviny, které se naprosto běžně vyskytují ve většině domácností. Od citrusů bohatých na vitamín C až po ořechy obsahující prospěšné omega 3 mastné kyseliny.

Citróny

Jeden citrón obsahuje více než 100 % denního příjmu vitamínu C, který pomáhá vyrovnávat HDL cholesterol, takzvaný „hodný cholesterol“ v krvi a posiluje kosti. Flavonoidy obsažené v citrónech mohou zabraňovat růstu rakovinových buněk, a navíc také působí protizánětlivě.

Brokolice

Jedna středně velká brokolice obsahuje více než 100 % denního příjmu vitamínu K a téměř 200 % doporučené denní dávky vitamínu C, tedy dvou základních stavebních živin důležitých pro zdraví kostí.

Tmavá čokoláda

Pouze sedm gramů denně pomáhá snížit krevní tlak u jinak zdravých jedinců. Kakaový prášek je bohatý na flavonoidy a antioxidanty, které pomáhají snižovat LDL, tedy takzvaný „špatný cholesterol“, a zvyšují hodnoty HDL cholesterolu.

Brambory

Jedna červená brambora obsahuje 66 mikrogramů kyseliny listové, což odpovídá stejnému množství, jaké bylo objeveno v jednom šálku špenátu nebo brokolice.

Jedna sladká brambora obsahuje hodnotný vitamín A, který je důležitý při boji s rakovinou a posilování imunitního systému.

Losos

Velkým zdrojem omega 3 mastných kyselin, které jsou spojovány se sníženým rizikem deprese, onemocněním srdce i rakoviny, je oblíbený losos. Už 85 gramů této ryby obsahuje téměř 50 % denní dávky niacinu, který chrání před nemocemi a je označován i jako prevence Alzheimerovy choroby.

Vlašské ořechy

Vlašské ořechy obsahují nejvíce omega 3 mastných kyselin ze všech ořechů vůbec. Pomáhají snižovat hladinu cholesterolu a bylo prokázáno, že potraviny bohaté na omega 3 mastné kyseliny přispívají ke zlepšení nálady a mohou pomáhat v boji proti rakovině.

Avokádo

Avokáda jsou bohatým zdrojem zdravých tuků. V jedné studii bylo prokázáno, že přispívají ke snižování hladiny cholesterolu až o 22 %. Jedno avokádo obsahuje z poloviny vlákninu a ze 40 % kyselinu listovou, kterou je potřeba konzumovat denně zejména kvůli snížení rizika srdečního onemocnění.

Česnek

Česnek je velkým bojovníkem a pomocníkem v případě řady nemocí. Zastavuje růst bakterií a alicin, sloučenina nalezená v česneku, je silně protizánětlivou látkou. Také bylo prokázáno, že snižuje hladinu cholesterolu a nezdravě vysokého krevního tlaku.

Špenát

Špenát obsahuje lutein a zeaxantin, dva antioxidanty posilující imunitní systém s pozitivními účinky na zdraví očí. Nedávný průzkum zjistil, že mezi ovocem a zeleninou, které nejlépe a nejúčinněji bojují proti rakovině, špenát zaujímá první místo.

Luštěniny

Porce luštěnin (fazole, hrách, čočka) čtyřikrát do týdne pomáhá snižovat riziko srdečních onemocnění o 22 %. Tentýž návyk může také snížit riziko vzniku rakoviny prsu.

ema, Novinky

Více o těle i duchu, vše k mé práci, především terapiím na www.tancimzivotem.cz, zde v http://tancimzivotem.cz/blog/

Obchodní Podmínky
Podrobné podmínky k nákupu naleznete zde naleznete ZDE ...
Košík
E- book ZDARMA !!!

Ebook downloadAno mám zájema získat e-book ZDARMA!!! pokračujte dále na:
stažení E-BOOKu ZDARMA >>

Odběr Novinek
Pro přihlášení k odběru novinek

Pokračujte zde >>